GEEN BAL OP 15 FEBRUARI

Beste dansers en danseressen

Wij delen zaal Rustenhove met veel andere organisaties en dan kan er al eens iets misgaan. Op 15 februari is er in zaal Rustenhove een salsa-avond en zij hadden eerder geboekt dan wij dus wij kunnen ons bal niet laten doorgaan. Wij vinden dat natuurlijk heel jammer en we bieden onze verontschuldigingen aan.

Een alerte folk-salsa-danser stuurde ons een berichtje via facebook. Gelukkig maar want wij wisten van niets en waren helemaal klaar voor een leuk bal. De chocolade Valentijnsharten uit de wereldwinkel liggen al een week klaar en de inkopen voor de spaghetti zitten al bij Veerle en Geert in de koelkast.

Helaas en doodjammer maar het Brabants Volksorkest heeft beloofd om in het najaar terug te komen en daar kunnen we nu al naar uitkijken.

Ons volgende bal is op zaterdag 28 maart, voorafgegaan door een stage werelddans met Veerle Versavel. Verder in onze website lees je daar meer over en binnenkort gaan de inschrijvingen van start.

Nogmaals onze excuses en hopelijk tot dans op 28 maart

Laat het alstublieft weten aan iedereen die je kent. Hoe minder mensen daar zaterdag teleurgesteld staan te blinken, hoe beter. ( maar ze kunnen natuurlijk wel salsa dansen!)

Patrick, Veerle, Julie, Jasper en Leen

BVO

Het Brabants Volksorkest is een monument in de Vlaamse folkwereld en ver over onze grenzen bekend. Ze vieren hun 40e verjaardag en dat is een goede reden voor een hele reeks frivole bals. Wij zijn heel blij dat ze ook naar Brugge komen. Zalig om op deze heerlijke muziek te dansen. Verwacht je aan speelse mazurka's, pittige polka's, zalige walsen en stevige scottischen die in de tijd opgetekend werden door Hubert Boone vooral in Vlaams-Brabant. Maar kijk eens aan, ze spelen ook een polka uit West-Vlaanderen! En daarnaast spelen ze natuurlijk ook jigs, bourrées, andro's, polska's en ander moois.  En dat alles met die heerlijk typische en onnavolgbare BVO sound. Om nu al weg te smelten ....

Ol da Folk Brugge Brabants Volksorkest

Meer weten?

Ol da Folk Brugge Brabants Volksorkest

Het Brabants Volksorkest werd 40 jaar geleden opgericht door Hubert Boone. Nu wordt het muzikaal geleid door Jos De Braekeleer die in 2008 al bij ons te gast was samen met zijn betreurde kompaan Wilfrid Moonen.

Op 15 februari spelen voor ons:

Rik Boone:viool, diatonisch accordeon, hakkebord
Christel Borghlevens:klarinet, sax, kleppers
Jos Debraekeleer:viool, zang, muzikale leiding
Kris Sevenants:vlier, tamboerijn, kleppers, klein slagwerk
Christine Achten:dwarsfluit, piccolo, hakkebord, fijfer, kleppers
Egide Vissenaekens:contrabas

De groep trad al 40 jaar lang op en denkt nog niet aan stoppen. Ze speelden in binnen- en buitenland en maakten opnames voor radio en uitzendingen op buitenlandse televisiestations. 40 jaar lang een hart voor jong en oud in schoolconcerten, dansstages en folkbals. 40 jaar lang een hart voor folkmuziek uit eigen streek en ver daarbuiten.

En nu dus in Brugge ... allen daarheen.