Birgit en Benjamin en de samenspelklas

Het is lente en we gaan dansen. Op vrijdag vijf april komen Birgit Bornauw en Benjamin Macke naar Brugge om ons de hele avond te laten zwieren en zwaaien. En ze komen niet alleen want Birgit brengt haar Gentse samenspelklas mee, waaronder onze eigenste Julie. Ze staat achteraan in het midden.

Ol da folk Brugge doedelzakkers Gent

Birgit en Benjamin zijn jonge rasmuzikanten met beiden ongelooflijk veel muzikaal talent. Ze zijn actief in zeer veel muzikale projecten en zijn allebei gedreven en veel gevraagde lesgevers.

Birgit, een van de beste doedelzakspelers van haar generatie in België en Benjamin, een zeer getalenteerde Franse accordeonist ontmoetten elkaar in 2008. Ze vormden hun duo Bornauw-Macke rond het repertoire van traditionele muziek. Sindsdien zijn ze onafscheidelijk en hebben ze hun muziek in vele sessies en optredens aangeboden.

Ol da Folk Bornauw Macke

Benjamin stond al op ons podium met Shillelagh en Birgit was al te gast bij ons met Bon Matin. Maar op vijf april komen ze dus samen en dat belooft. Leg je lente danskleren maar al klaar en nodig al je vrienden en vriendinnen uit voor alweer een prachtig bal ( en om paaseitjes te eten.)

Door het optreden van de samenspelklas ziet de avond er een beetje anders uit dan anders.

Datum: vrijdag 5 april 2019

20.00:  korte initiatie

20.45: optreden van de samenspelklas van Birgit uit Gent

21.15 tot 23.30: bal met duo Bornauw-Macke

Plaats: Zaal Rustenhove, Vrijheidsstraat 1, 8310 Brugge

Prijs: zeven euro ( kinderen - 12: gratis )

Muzikaal voorproefje

Alvast even proeven van wat je te wachten staat kan hier.

En wat we niet zullen horen maar wel heel erg mooi is ....