CORONA

“Het is de grote kracht van dansen dat het veel mensen samenbrengt. Maar die kracht wordt een kwetsbaarheid, wanneer een virus zich verspreidt overal waar grote groepen samenkomen”.

Helaas moeten wij onze stage werelddans en ons bal op zaterdag 28 maart annuleren omwille van het coronavirus.

Dat is heel sneu voor Jowan Merckx en duoPraet want het is al de tweede keer. De eerste keer konden wij niet in onze zaal omwille van een lek dak en jullie aller veiligheid.

Maar wij beloven dat we ze terughalen  naar Brugge en  dan wordt het derde keer, goede keer. Ook Veerle Versavel staat te popelen om haar stage werelddans te geven. Dat komt goed.

De mensen die al ingeschreven waren voor de stage, krijgen hun geld teruggestort.

Ondertussen wensen wij jullie een goede gezondheid en grote solidariteit en kunnen we niet dansen op folkmuziek, we kunnen er wel naar luisteren.

Heel graag tot latere dans

Patrick, Jasper, Veerle, Julie en Leen

ANDERE LOCATIE

De stage en het bal op zaterdag 28 maart gaan door in zaal Patria omdat zaal Rustenhove niet vrij is.

Adres: Ontmoetingscentrum Patria, Kerklaan 37, 8310 Assebroek-Brugge.

Te bereiken via bus 1 vanaf Brugge station, 20 minuten. Info onderaan de pagina.

Onze ingang is niet via het café maar wel links naast het gebouw, via de bruine deur.

Oldafolk zaal Patria Oldafolk zaal Patria

Stage op za 28 maart 2020

Beste dansers en danseressen

Zin in een gezellige middag waar dansplezier voorop staat?

Welkom voor een wereldreis doorheen dansen die van generatie tot generatie doorgegeven werden. Ze vonden hun oorsprong in verschillende landen (Bolivië, Roemenië, Schotland, Griekenland, Israël,…). Zo leren we een stukje de cultuur, sfeer en stijl van verschillende volkeren kennen. Het programma is afwisselend: traag, ingetogen, maar ook snel, pittig en vrolijk! Ook de opstelling varieert: van kring tot koppel, sliert,…De muziek wisselt van folkrock, tot zang en traditionele deuntjes.

Hopelijk tot dan(s), Veerle! Ik zet alvast mijn beste dansbeentje voor!

PS: If you can’t dance, you can at least do a happy hop!

Veerle Versavel leert ons de werelddansen aan. Veerle woont in Brugge en is een zeer enthousiaste en ervaren danslerares die al heel veel mensen leerde dansen. Met haar lieve stem en duidelijke aanwijzingen is het een koud kunstje om al die mooie dansen te leren. Ongeremd dansplezier staat bij haar voorop.

Je wordt verwelkomd met koffie, thee, koekje en in de pauze verwend met koffie, thee en appeltaart van het huis. Na de stage kan je genieten van een heerlijke broodmaaltijd en daarna kan je naar hartelust zwieren op de hele mooie muziek van Jowan Merckx en DuoPraet.

Laat niets tussen jou en onze stage en bal komen en trommel nu al je vrienden en vriendinnen op.

Inschrijven kan via het google formulier. Helaas nu even niet. De stage gaat niet door wegens het coronavirus.

Ook van ons heel graag tot dan(s)
Patrick, Jasper, Julie, Veerle en Leen

13.30: onthaal met koffie en thee

14.00 - 18.00: werelddansen met Veerle Versavel. Prijs 20 euro.
Inbegrepen: water en in de pauze koffie, thee en appeltaart. Andere dranken aan onze gewone prijzen.

18.30: heerlijk brood, beleg en lekkere soep: 5 euro

20.00: bal met Jowan Merckx

22.00: bal met DuO Praet

Het bal kost 7 euro maar wie de stage volgde, betaalt slechts 5 euro.

Trein en bus?

Trein + bus? Neem aan de voorkant van het station in Brugge lijn 1 naar Ver Assebroek en stap af aan de halte Ver Assebroek. Dan is het nog vijf minuten stappen. De rit duurt 20 minuten.

Voor de stage: er is een bus om 13.05 en om 13.25

Voor het bal: er is een bus om 19.05 en om 19.25

Terugkeren na de stage: Lijn 1 vertrekt aan halte Ver Assebroek om 18.16, om 18.37, om 18. 57. De rit duurt 15 minuten.

Terugkeren na het bal  kan ook nog maar je kan natuurlijk ook een lift versieren.

Ga 200 m te voet naar halte Sparrestraat en neem daar de avondlijn 97 naar het station. Er is een bus om 2.48, om 23.48 en om 00.48