ANDERE LOCATIE

De stage en het bal op zaterdag 28 maart gaan door in zaal Patria omdat zaal Rustenhove niet vrij is.

Adres: Ontmoetingscentrum Patria, Kerklaan 37, 8310 Assebroek-Brugge.

Onze ingang is niet via het café maar wel links naast het gebouw, via de bruine deur.

zaterdag 28 maart

Na een namiddag vol werelddansjes kunnen we de beentjes verder uitslaan. Geen initiatie deze keer maar twee groepen op ZATERDAGavond 28 maart

Om 20u speelt Jowan Merckx ten dans. Wannes Van De Velde zong vroeger: "ne zanger is een groep". Met Jowan kunnen we dat veranderen naar: "ne fluitist is ne groep." Jowan is bekend van de groep AmoRRoma maar voor ons speelt hij helemaal alleen de mooiste en zoetste balmuziek op alleen maar blokfluiten, in alle soorten en maten, sopraan, alt, tenor, bas ... Denk je bij blokfluit nog altijd aan kindjes in de lagere school die verplichte deuntjes spelen op een sopraan blokfluitje? Laat die gedachte maar varen ... Jowan maakte de blokfluit helemaal folkhip.

Om 22u ruimt Jowan plaats voor Bart Praet en Philip Masure. Dit DuO bracht onlangs een eerste cd uit en deze rasmuzikanten staan te popelen om bij ons in Brugge te komen spelen.  Bart speelt Ierse fluit en uilleann doedelzak, Philip begeleidt hem voortreffelijk op gitaar.

oldafolk brugge jowan merckx oldafolk brugge DuO Praet

datum: zaterdag 28 maart 2020

uur: ons bal start om 20u. Er is GEEN initiatie.

20u: bal met Jowan Merckx. 22u: bal met DuO Praet Masure.

plaatsZaal Patria, Kerklaan 37, 8310 Assebroek-Brugge. Te bereiken met bus 1 vanaf Brugge station.

prijs: 7 euro, 5 euro voor wie de stage volgt.

En omdat muziek meer zegt dan woorden, kan je hier naar een voorproefje van Jowans muziek luisteren en hier naar een melodie van duo Praet - Masure.

Trein en bus?

Neem aan de voorkant van het station in Brugge lijn 1 naar Ver Assebroek en stap af aan de halte Ver Assebroek. Dan is het nog vijf minuten stappen. De rit duurt 20 minuten.

Voor de stage: er is een bus om 13.05 en om 13.25

Voor het bal: er is een bus om 19.05 en om 19.25

Terugkeren na de stage: Lijn 1 vertrekt aan halte Ver Assebroek om 18.16, om 18.37, om 18. 57. De rit duurt 15 minuten.

Terugkeren na het bal  kan ook nog maar je kan natuurlijk ook een lift versieren.

Ga 200 m te voet naar halte Sparrestraat en neem daar de avondlijn 97 naar het station. Er is een bus om 2.48, om 23.48 en om 00.48

Jowan Merckx

oldafolk brugge jowan merckx

Jowan Merckx heeft als autodidact de blokfluit en de doedelzak leren spelen. Op latere leeftijd studeerde hij blokfluit aan het Lemmensinstituut te Leuven en behaalde zijn diploma in 1996. In het jaar 2000 heeft hij de folkgroep Amorroma opgericht. Met deze groep heeft hij concerten gegeven op festivals, folkbals en scholen. Hij heeft samengewerkt met folk-en wereldmuziekgroepen als Wannes van de Velde, Ialma, Laïs en Naragonia. Ook is hij muzikant geweest bij muziektheaterproducties 't Muziek Lod en Les Ballets C de la B. Hij is tegenwoordig muzikant bij oude muziek ensemble Zefiro Torna en Capilla Flamenca.

DuO Praet

De naam DuO verwijst niet alleen naar het aantal muzikanten, DuO slaat ook op de oorsprong van de muziek zelf: traditionele melodieën aan de ene kant, en nieuwe, eigen composities aan de andere kant.

Het traditionele gedeelte is afkomstig uit Galicië en Ierland, deuntjes die in het geheugen blijven hangen zijn bij Bart Praetsinds zijn jeugdjaren. De eigen composities zijn geïnspireerd op de traditionele muziek uit heel Europa, verwerkt met zachte invloeden uit andere genres.

DuO is dus een muzikale reis doorheen Europa, gebracht op een eigen, unieke manier door Bart op Ierse fluit en Philip Masure op gitaar.

De combinatie van de blaas- en snaarinstrumenten geeft een authentieke toets aan elk van de gebrachte nummers.

oldafolk brugge DuO Praet