Hot Griselda op vrijdag de 13e

We dansen de donkerte en de nattigheid weg op vrijdag de dertiende.  Voor de mannen van Hot Griselda is dat een koud kunstje met muziek van hun laatste cd Sunbox, zomerse zon verpakt in een klein doosje.

Jeroen en Toon, al meer dan eens te gast bij ons en nu vergezeld van Stijn en Kaspar spelen de ziel uit hun lijf.

We laten ons niet bang maken door de sinistere datum, vrijdag de dertiende, dansschoenen aan en handdoek mee want het wordt hot. Hop hop .... naar Ol da Folk.

We verwachten jullie! Tot dan(s)

Julie, Veerle, Patrick, Jasper en Leen

Vrijdag 13 december 2019

20u initiatie en 21u bal met Hot Griselda

Zaal Rustenhove

Vrijheidsstraat 1 in 8310 Assebroek, kwartiertje lopen van het treinstation Brugge

Inkom: 7 euro

Kan je helaas jammer spijtig toch niet komen? Zet dan alvast onze volgende bals in je agenda: 15 februari, 28 maart en 15 mei

foto's van het vorige bal

Nog even nagenieten van ons herfstbal met Smitlap en pannenkoeken. Klein en fijn maar super gezellig was het.  Dankjewel Jaan voor de mooie herinneringen.

Stijn, Kaspar, Toon, Jeroen

Mooier dan ze het zelf schrijven op hun mooie website, kan niet dus speelden we weer maar eens 'leentjebuur'.

"Het kraakheldere bouzouki spel van Kaspar Laval gecombineerd met de diepe gitaar- en bodhran grooves van Jeroen Geerinck vormen de ritmische ruggengraat van de krachtige sound van Hot Griselda. Over dit massieve fundament plaatsen Stijn van Beek en Toon van Mierlo een wervelwind aan melodieën.

Het ene moment zorgen twee low whistles voor transparantie om vervolgens door een genadeloze combinatie van bombarde en uilleann pipes te worden afgewisseld. Het is een gegarandeerd feest dat het midden houdt tussen een stomende Ierse sessie en een full-on rockshow. Eén ding is zeker: de muziek van Hot Griselda zal je verwarmen!

Het derde album Sunbox is in juli 2018 verschenen en geeft de energie van de zomerzon verpakt in een klein doosje."

hot Griselda bij Ol da Folk in Brugge

Wie en hoe en zo

Ook gelezen op hun website

' Op de vlucht voor Ierse traditionele muziek zocht uilleann piper Stijn van Beek in de hersfstkou van 2007 warmte op een folkbal in Nijmegen. Geheel ontsnappen bleek echter al snel een illusie: nog voor hij voet op de dansvloer kon zetten, kwamen de klanken van de Ierse pipes hem al tegemoet, deze keer bespeeld door multi-instrumentalist Toon van Mierlo. Naar aanleiding van deze opmerkelijke ontmoeting besloten Toon en Stijn samen te gaan spelen met bekende snaren-wonders Kaspar Laval en Jeroen Geerinck.

Hot Griselda was geboren en maakte een opzienbarende entree in de folkscene. De afgelopen 10 jaar heeft de band op podia in heel Europa gestaan en velen betoverd met haar karakteristieke en unieke geluid.

Het meest recente album heet Sunbox en bevat een verfijnde collectie nummers waar de ervaring van tien jaar samen musiceren in doorklinkt.'

Voorproevertjes

Wil je nu al graag de mooie melodieën van Hot Griselda horen? Klik dan op de onderstaande foto.

Warme oproep

Op woensdag 18 december vieren we de dag van de migrant. Tatzari en Paola van Voz Latina en Tom Feys van de diversiteitsdienst van de stad Brugge organiseren die dag om 16u op de Burg in Brugge een flashmob. We dansen op de tonen van het vredeslied, het Europese volkslied.

Er is nog 1 repetitie maar dat is genoeg, de dans is niet moeilijk: op zaterdag 14 december om 18u in Mijn Brugge. ( naast het Huis van de Bruggeling bij het station van Brugge ) Warme oproep om deel te nemen. Leen van Ol da Folk doet alvast mee en ook onze trouwe dansers Frauke en Loes en hun ma Lucia zijn van de partij.